بزرگترین تولید کننده حشیش دنیا
نوشته شده توسط : ژورنالیست

 

ماه گذشته این آموزش ها برای افسران رابط آفریقایی برگزار شد. در این دوره نیز 10 نفر از افسران مواد مخدر افغانستان آموزش های لازم را سپری می کنند.
مهر: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیشتر مواد مخدر اکنون از هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و خلیج گوادر وارد کشور می شود گفت: کاهش 48 درصدی کشت تریاک موجب شد تا قیمت هر کیلو تریاک به 205 دلار برسد و سود چهار برابری نصیب سودجویان شود.

سردار حمید رضا حسین آبادی بعداز ظهر شنبه در حاشیه دومین کارگاه آموزشی افسران رابط مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفت: این کارگاه به مدت یک هفته در تهران برگزار می شود و سال گذشته اولین دوره این کارگاه با حضور 10 نفر از افسران رابط مواد مخدر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این کارگاهها درباره چگونگی کشت مواد مخدر و شناسایی زمینهای کشت آموزش هایی به افسران ارائه می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ماه گذشته این آموزش ها برای افسران رابط آفریقایی برگزار شد. در این دوره نیز 10 نفر از افسران مواد مخدر افغانستان آموزش های لازم را سپری می کنند.

کاهش 27 درصدی مواد مخدر

حسین آبادی گفت: در طول یازده ماهه سال جاری 370 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد که 23 تن آن را هروئین تشکیل می داد.

وی افزود: 90 درصد هروئین های کشف شده شامل کراک بودند.

حسین آبادی اظهار داشت: همچنین در طول این مدت 210 هزار توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و هزار و 707 باند توزیع مواد مخدر نیز متلاشی شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در طول این مدت هزار و 300 کیلوگرم شیشه کشف و ضبط و 48 هزار نفر نیز در این زمینه دستگیر شدند.

وی افزود: از زمان اجرای قانون جدید مبارزه با مواد مخدر تا کنون 24 لابراتوار تولید شیشه متلاشی و 7 هزار و 600 نفر در این زمینه دستگیر شدند که پرونده آنان در حال بررسی است.

حسین آبادی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر دلیل کاهش کشفیات مواد مخدر در سال جاری گفت: روند کشفیات موادمخدر در سال جاری 27 درصد کاهش داشته است که دلیل این کاهش افزایش قیمت مواد مخدر بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: افزایش قیمت موادمخدر موجب شد تا ریسک ورود مواد به داخل کشور برای قاچاقچیان افزایش یابد و در حال حاضر محموله ها کم اما با تعداد زیاد وارد می شود.

وی با اشاره به تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر گفت: اقدامات پلیس برای مقابله با ترانزیت موادمخدر از منطقه جار در سراوان تا شمال شرق کشور کاهش یافته است و بیشتر مواد مخدر اکنون از هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان وخلیج گوادر وارد کشور می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: تریاک و حشیش اکنون از راه دریا وارد می شوند بر همین اساس باید کنترل شدیدتری در راههای دریایی داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش فشارهای بین المللی گفت: از سال 2008 که اوج تولید تریاک در افغانستان بود با افزایش فشار کشورهای غربی که مسئول امنیت افغانستان بودند شاهد کاهش تولید تریاک بودیم به نحوی که در آن سال کشت تریاک 19 درصد کاهش یافت اما در سال 2010 اعلام شد که 12 هزار تن تریاک در افغانستان دپو شده است.

حسین آبادی اظهار داشت: این امر موجب شد تا سودجویان به مزارع کشت تریاک در افغانستان آفت اندازند و تولید تریاک را 48 درصد کاهش دهند تا قیمت آن 164 درصد افزایش یابد.

وی تصرح کرد: کاهش 48 درصدی کشت تریاک موجب شد تا قیمت هر کیلو تریاک به 205 دلار برسد و سود 4 برابری نصیب سودجویان شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر در 17 استان افغانستان حشیش تولید می شود و این به دلیل تشویق کشورهای غربی است.

حسین آبادی اظهار داشت: کشورهای غربی کراک و شیشه را برای کشورهای منطقه خاورمیانه تولید می کنند و برای خود حشیش تولید می کنند که عوارض کمتری دارد.

وی گفت: در سال 2010 ، 3500 تن حشیش در افغانستان تولید شد که افغانستان را به بزرگترین تولید کننده حشیش در دنیا تبدیل کرد.

حسین آبادی با اشاره به کتک درمانی در کمپ ها گفت: سیاست دولت و پلیس در این زمینه مشخص است و پلیس با هر برخورد غیر علمی در این زمینه مخالف است و اکنون به دنبال آمار مراکز غیر مجاز هستیم تا با شرایط و ضوابط وضعیت آنها را مشخص کنیم.
 
 
 



:: برچسب‌ها: حشیش ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: